jueves, 28 de enero de 2010

Record de velocitat sobre una Vespa

Sabeu quina és? Dons quasi 300.000 Km/s. Sí, heu llegit bé: 300 mil quilòmetres per segon. O això era el que experimentava l’astrònom Carl Sagan en un capítol de la sèrie “El Cosmos”.

Recordo aquest tall amb nostàlgia ja que jo era fan d’aquesta sèrie quan la van fer a la primera fa un munt d’anys. En el capítol anomenat “Viajes a través del tiempo y del espacio” hi ha una recreació sobre les sensacions que es poden experimentar si poguéssim viatjar a una velocitat propera a la de la llum. En aquesta recreació un noi condueix en Vespa per Vinci (IT), el poble de Leonardo. Fins aquí compleixo dues condicions:

a) tinc una Vespa.
b) he estat a Vinci.

Ara només em cal sumar a i b per aconseguir c.
c) conduir una Vespa per Vinci.

Deixo aquest curiós tall de 3 minuts on, d’una forma didàctica, podeu veure què passa quan una Vespa arriba a velocitats properes a la de la llum.



A partir d’ara ens podem plantejar moltes preguntes:
1- què passa amb el pa que portaves sota el braç? Es torna dur?
2- Aquesta Vespa fa servir 95 amb mescla al 2%? querosè? orujo? Plutoni enriquit?
3- M’ajudaria instal•lar un “condensador de fluzo” a la meva Primavera?
4- Em manarien fer més “recados”?
5- Es desgasten abans els pneumàtics?

Uff. No estic segur de voler viatjar a la velocitat de la llum.

No hay comentarios:

Publicar un comentario